Welkom bij PC Service Tiel
Algemene
voorwaarden
Artikel 1 Terminologie
In deze algemene voorwaarden wordt verstaan onder:
PC Service Tiel
De eenmanszaak PC Service Tiel, gevestigd aan het adres Hogestraat 95 te Tiel
(4001EV) die handelt onder de handelsnaam: PC Service Tiel.
Klant:
Een natuurlijke persoon die niet (mede) handelt in de uitoefening van een vrij
beroep of bedrijf met wie PC Service Tiel een Overeenkomst, van welke aard dan
ook, aangaat.
Dienst(en):
De ingevolge de tussen PC Service Tiel en de Klant gesloten overeenkomst door
PC Service Tiel te leveren prestatie(s) van welke aard dan ook, waaronder het
leveren van diensten en/of goederen.
Aanbod:
Elk door PC Service Tiel aan de Klant via elektronische en/of digitale weg
(e-mail) verzonden vrijblijvend voorstel hetwelk als doel heeft het sluiten van
een Overeenkomst.
Overeenkomst:
Elke tussen PC Service Tiel en een Klant gemaakte afspraak op grond waarvan PC
Service Tiel gehouden is een of meer Diensten te leveren.
Algemene Voorwaarden:
De onderhavige door PC Service Tiel gehanteerde algemene voorwaarden.
Artikel 2 Toepasselijkheid van de algemene voorwaarden
2.1. De Algemene Voorwaarden zijn van toepassing op de totstandkoming,
inhoud en nakoming alles in de breedste zin van het woord- van elke tussen PC
Service Tiel en de Klant te sluiten en/of gesloten Overeenkomst, van welke aard
en/of omvang dan ook.
2.2. Afwijkingen van de Algemene Voorwaarden zijn niet geldend tenzij ze
uitdrukkelijk en schriftelijk tussen PC Service Tiel en de Klant zijn
overeengekomen.
2.3. Ingeval een of meer van de bepalingen van de Algemene Voorwaarden
uiteindelijk nietig of vernietigbaar zijn dan wel anderszins niet van
toepassing (blijken te) zijn, zijn de overige bepalingen van de Algemene
Voorwaarden onverkort van toepassing.
Artikel 3 Aanbod en totstandkoming van een overeenkomst
3.1. Alle aanbiedingen zijn vrijblijvend, onverbindend en zolang de
voorraad strekt. Door PC Service Tiel verstrekte prijslijsten enz. zijn aan
wijziging onderhevig en gelden niet als offerte.
3.2. Tekeningen, afbeeldingen en andere gegevens omtrent afmetingen, gewichten,
kleuren enz. gelden slechts bij benadering. Afwijkingen van de werkelijkheid
kunnen in beginsel geen aanleiding zijn tot schadevergoeding en/of ontbinding.
3.3. Een overeenkomst komt pas tot stand nadat PC Service Tiel de opdracht per
e-mail heeft bevestigd, of er door levering te kennen is gegeven dat PC Service
Tiel de opdracht heeft geaccepteerd.
3.4. De orderbevestiging van PC Service Tiel is doorslaggevend voor de omvang
van de levering en de verdere inhoud van de overeenkomst.
Artikel 4 Opdracht
4.1. De Klant is ten opzichte van PC Service Tiel volledig
verantwoordelijk voor de juistheid van de gegevens vermeld in de opdracht. Een
gedane opdracht bindt de Klant.
4.2. PC Service Tiel is gerechtigd om er volledig op te vertrouwen dat de
gegevens met betrekking tot de opdracht, voor wat betreft de inhoud en de vorm,
die zij van de Klant ontvangt, de correcte gegevens zijn.
Artikel 5 Prijs
5.1. Alle prijzen zijn, tenzij schriftelijk anders overeengekomen: inclusief
BTW, in Euro’s en exclusief vracht, montage, installatie, in bedrijfsstelling
en instructies als ook andere heffingen welke van overheidswege worden
opgelegd.
5.2. De prijzen zijn gebaseerd op de tijdens de aanbiedingen bestaande prijzen,
koersen, lonen, belastingen, rechten, lasten etc. In geval van verhoging van
een of meer der kostprijsfactoren is PC Service Tiel gerechtigd om de prijs
dienovereenkomstig te verhogen, ongeacht of de wijziging voor PC Service Tiel
al dan niet voorzienbaar was ten tijde van het sluiten van de overeenkomst. Een
dergelijke prijsverhoging geeft de Klant wel het recht de overeenkomst te
ontbinden.
Artikel 6 Betaling
De betaling dient te geschieden door een wijze zoals door PC Service Tiel
aangegeven ten tijde van het aangaan van de overeenkomst. Betalingen door de
Klant zullen allereerst tot voldoening van verschuldigde rente en/of
(invorderings)kosten en vervolgens tot voldoening van de oudste openstaande
facturen.
Artikel 7 Verzending en overdracht van risico
Tenzij anders overeengekomen gaan vanaf het moment van levering alle risico van
verlies, vergaan, beschadiging etc. ongeacht de oorzaak daarvan, over op de
Klant.
Artikel 8 Levering
8.1 Kosten
PC Service Tiel levert producten inclusief verpakking voor zover het geen
bulk/OEM artikel betreft. Verzendkosten komen voor rekening van de Klant.
8.2 Deellevering
Indien overeengekomen is dat de leveringen in fasen zal plaatsvinden zal door
PC Service Tiel aan de Klant per deellevering verzendkosten in rekening worden
gebracht.
8.3 Verpakking
PC Service Tiel heeft generlei verplichting jegens de Klant tot terugname van
verpakkingen.
8.4 Leveringstermijnen, overmacht
Leveringstermijnen zijn indicatief en vrijblijvend, voor zover niet
uitdrukkelijk schriftelijk anders is overeengekomen. De door PC Service Tiel
aangegeven leveringstermijnen zijn onder voorbehoud van een juiste en tijdige
levering aan PC Service Tiel door haar leveranciers en producenten.
Vertragingen in levering en dienstverlening op grond van overmacht en andere
onvoorzienbare gebeurtenissen, welke de levering door PC Service Tiel wezenlijk
bemoeilijken of onmogelijk maken en niet te wijten zijn aan PC Service Tiel
(waaronder in het bijzonder oorlog, oorlogsachtige gebeurtenissen, ambtelijke
bevelen, het niet verkrijgen van invoer- of doorvoervergunningen, landelijke
maatregelen betreffende de beperking van het handelsverkeer, stakingen,
uitsluitingen en soortgelijke bedrijfsproblemen, verkeersproblemen), ongeacht
of de gebeurtenissen zich voordoen bij PC Service Tiel, haar leveranciers of
haar onderaannemers, geven PC Service Tiel het recht de levering
respectievelijk dienstverlening voor de duur van de belemmering buiten een
toepasselijke aanlooptijd op te schorten of de overeenkomst, voor zover deze
nog niet is nagekomen, geheel of gedeeltelijk te ontbinden. De leveringstermijn
wordt eveneens verlengd met de periode waarmee de Klant zelf in gebreke blijft
ten aanzien van zijn verplichtingen uit de overeenkomst. De Klant heeft geen
enkel recht op schadevergoeding als gevolg van een dergelijke belemmering.
PC Service Tiel heeft het recht goederen of diensten in gedeelten te leveren.
Bij overeenkomsten tot levering geldt iedere gedeeltelijk levering van goederen
en diensten als afzonderlijke nakoming.
8.5 Maximale levertijd
Tenzij vooraf anders overeengekomen, bedraagt de levertijd van bestellingen
geplaatst bij PC Service Tiel maximaal 30 kalenderdagen. Indien deze levertijd
om wat voor reden dan ook niet haalbaar is, zal PC Service Tiel de Klant
hiervan tijdig op de hoogte stellen. Naast de mogelijkheid om een nieuwe
leverdatum overeen te komen, zal de Klant in dit geval de mogelijkheid hebben
om de overeenkomst eenzijdig te ontbinden waarbij reeds betaalde bedragen
binnen 30 kalenderdagen na ontbinding door PC Service Tiel terug gestort dienen
te worden.
8.6 Gebreken, transportschade
De Klant is gehouden de goederen onverwijld na aanlevering zowel op
beschadigingen als op duidelijke gebreken te controleren. De gebreken dienen de
transportondernemer (bijvoorbeeld de pakketdienst of expediteur) onverwijld te
worden medegedeeld en op de vrachtpapieren te worden aangetekend. Bovendien
dienen gebreken en transportschade PC Service Tiel binnen 5 kalenderdagen na de
goederenafgifte schriftelijk door de Klant te worden medegedeeld. De
beschadigde goederen blijven bij de Klant, totdat zij door een deskundige van A
PC Service Tiel beoordeeld zijn. Latere reclamaties dan hier genoemd worden
niet door PC Service Tiel geaccepteerd.
Artikel 9 Betaling, vertraging in de betaling
9.1 Betaling
Behoudens in het geval van contante verkoop of zending onder rembours, dienen
de facturen binnen 14 dagen te worden voldaan, gerekend vanaf de datum waarop
PC Service Tiel de bestelling schriftelijk heeft bevestigd. De Klant is
gehouden de door hem verrichte betalingen steeds in mindering te brengen op
zijn oudste schuld. Alle door de Klant andersluidende bepalingen zijn nietig.
Voor zover reeds kosten en rente zijn ontstaan, dient de Klant zijn betaling
vooreerst op de kosten, dan de rente en tenslotte op de hoofdsom in mindering
te brengen. Een betaling wordt niet eerder als voldaan aangemerkt dan wanneer
wij over die betaling kunnen beschikken. Wissels worden niet geaccepteerd. De
Klant is niet gerechtigd om op grond van reclames de betaling op te schorten.
9.2 Vertraging in de betaling
In geval van schuldenaarsverzuim brengt PC Service Tiel meteen na het ontstaan
daarvan 2% rente in rekening. Indien de Klant zijn betalingsverplichting niet
nakomt, respectievelijk daarmede in verzuim geraakt, een door hem afgegeven
betaalmiddel geweigerd wordt of wanneer PC Service Tiel andere omstandigheden
ter ore komen welke zijn kredietwaardigheid twijfelachtig maken, heeft PC
Service Tiel het recht de gehele resterende schuld onmiddellijk opeisbaar te
verklaren. Een retentierecht van de Klant of de compensatie van de Klant met
tegenvorderingen worden uitgesloten, tenzij de tegenvordering van de Klant niet
door PC Service Tiel betwist wordt of rechtsgeldig is.
Artikel 10 Bescherming persoonsgegevens
PC Service Tiel deelt de Klant hierbij mede dat zij de in het kader van de
bedrijfsvoering verkregen persoonsgegevens volgens de bepalingen van de
Nederlandse wet op de bescherming persoonsgegevens verwerkt.
Artikel 11 Eigendomsvoorbehoud
Tot aan de voldoening van alle vorderingen van PC Service Tiel op Klant, wordt
PC Service Tiel de volgende bescherming geboden: PC Service Tiel behoudt de
eigendom der goederen tot aan de volledige voldoening van de koopprijs en van
alle vorderingen voortvloeiende uit de bestaande handelsbetrekking.
Indien de (mede-) eigendom van PC Service Tiel door natrekking of door zaak
mening teniet gaat, dan wordt reeds nu overeengekomen dat de (mede-) eigendom
van de Klant aan de totale zaak voor wat zijn aandeel in de waarde betreft (de
factuurwaarde) op PC Service Tiel overgaat. De Klant garandeert kosteloos de
(mede-) eigendom van PC Service Tiel.
Het is de Klant niet toegestaan de geleverde goederen voordat deze volledig
betaald zijn te verpanden, noch als zekerheid in eigendom over te dragen. In
geval van beslaglegging door derden, in het bijzonder bij verpanding en
beslagen, dient de Klant PC Service Tiel daarvan onverwijld in te lichten. De
derde partij dient onverwijld op het eigendomsvoorbehoud van PC Service Tiel te
worden gewezen. Iedere verhuizing van goederen waarop PC Service Tiel
eigendomsvoorbehoud rust dient PC Service Tiel onverwijld te worden
medegedeeld. Bij handelingen van de Klant welke in strijd zijn met de
overeenkomst heeft PC Service Tiel het recht de goederen na aanmaning terug te
halen en is de Klant verplicht tot afgifte.
Het geldend maken van het eigendomsvoorbehoud van PC Service Tiel, evenals de
verpanding door PC Service Tiel van de geleverde goederen, gelden niet als
ontbinding van de overeenkomst. De Klant is gehouden PC Service Tiel ten
behoeve van de terugname van de goederen toegang te verschaffen tot de ruimten
waarin de goederen zich bevinden. De vorderingen van de Klant uit wederverkoop
van de door PC Service Tiel aan de Klant geleverde maar nog niet betaalde
goederen worden bij voorbaat als zekerheid aan PC Service Tiel overgedragen.
In geval de goederen door de Klant verkocht zijn in ruil voor andere goederen,
welke geen eigendom zijn van PC Service Tiel e, geldt de vordering aangaande de
koopprijs als overgedragen tot ten hoogste het bedrag van de waarde van de door
PC Service Tiel geleverde goederen. De Klant is gemachtigd de overgedragen
vorderingen zolang te incasseren als hij zijn betalingsverplichtingen jegens PC
Service Tiel nakomt.
Artikel 12 Software
Voor de levering van software gelden de bij de informatiedrager (bijvoorbeeld
Cd-rom) gevoegde licentie- of andere voorwaarden van de producent. Door opening
van de op de informatiedrager aangebrachte verzegeling erkent de Klant
uitdrukkelijk voornoemde voorwaarden. De Klant, die de toepasselijkheid van
voornoemde voorwaarden niet erkent, heeft het recht de verzegelde
informatiedrager te retourneren.
Artikel 13 Garantie
PC Service Tiel staat in voor de kwaliteit van de door haar naar beste weten en
kunnen verleende diensten en voor de deugdelijkheid en de goede kwaliteit van
de door haar geleverde zaken, met dien verstande dat de garantie niet verder
gaat dan in de hierna volgende bepalingen vermeld.
13.1 Garantie
Garantie geldt voor een periode van 1 jaar na
levering, tenzij vooraf anders overeen is gekomen. Garantiebepalingen zijn
slechts van kracht bij het met de bestemming correspondeerde gebruik en
onderhoud van de geleverde zaken.
13.2 Garantie op samengevoegde producten/onderdelen en verbruiksgoederen
PC Service Tiel verleent geen garantie op samengevoegde producten en
onderdelen, noch op verbruiksgoederen (drums, toners, papier, batterijen,
e.d.), tenzij uitdrukkelijk schriftelijk anders overeengekomen.
13.3 Garantie op basis van carry-in
De afnemer dient de voor vervanging of reparatie in aanmerking komende zaken
voor eigen rekening en risico af te leveren op het door PC Service Tiel op te
geven adres. De producten dienen geretourneerd te worden in de onbeschadigde,
originele verpakking vrij van labels, stickers, e.d. en inclusief alle
meegeleverde accessoires zoals kabels, drivers, programmatuur en handleidingen.
13.4 RMA nummer
Retourzendingen van defecten danwel zendingen worden
in beginsel uitgesloten en niet door PC Service Tiel geaccepteerd, tenzij de
retourzending plaatsvindt met onze vooraf gegeven toestemming middels een
geautoriseerd RMA nummer en, voor zover van toepassing, met door PC Service
Tiel in rekening gebrachte onderzoekskosten dan wel reparatiekosten.
13.5 Informatie op magnetische informatiedragers
PC Service Tiel is niet aansprakelijk voor het verlies van informatie op
magnetische informatiedragers tijdens reparatiewerkzaamheden verricht door of
namens PC Service Tiel, noch voor het verlies van informatie op geleverde
magnetische informatiedragers veroorzaakt door defecten of mankementen van
welke aard dan ook.
13.6 Eigendomsoverdracht
Indien de afnemer aan PC Service Tiel een opdracht heeft gegeven tot reparatie
en de afnemer heeft de afgegeven zaak binnen drie maanden na de afgiftedatum
niet afgehaald, eventueel tegen betaling van het wegens onderzoek of reparatie
verschuldigde bedrag, dan wordt de afnemer geacht afstand te hebben genomen van
de ter reparatie afgegeven zaak ten behoeve van PC Service Tiel. De afnemer zal
dan PC Service Tiel vrijwaren voor alle aanspraken van derden met betrekking
tot deze zaak.
13.7 Wettelijke garantiebepalingen
Naast deze garantiebepalingen blijven wettelijke garantiebepalingen van kracht.
Een eventueel door het bedrijf als garantie aangeboden regeling doet niets af
aan de rechten die de consument jegens het bedrijf kan doen gelden op grond van
de wet en de overeenkomst op afstand. Een eventueel door de fabrikant of de
importeur verleende garantie doet niets af aan de rechten die de consument
jegens het bedrijf kan doen gelden op grond van de wet, de overeenkomst op
afstand en de door het bedrijf verleende garantie.
Artikel 14 Aansprakelijkheid
Verdere aanspraken van de Klant, in het bijzonder een aanspraak op vergoeding
van schade welke niet aan de geleverde goederen zelf is ontstaan, zijn
uitgesloten, tenzij deze berusten op opzet of grove nalatigheid aan de zijde
van PC Service Tiel.
Iedere aansprakelijkheid van PC Service Tiel wordt beperkt tot de onder de
overeenkomst vallende, voorzienbare schade.
De aansprakelijkheid voor productiestilstand, gederfde winst, gederfd gebruik,
gederfde overeenkomsten en alle andere economische of (in)directe
(gevolg)schade wordt uitgesloten.
Artikel 15 Adviezen, aanwijzingen en informatie
PC Service Tiel sluit iedere aansprakelijkheid uit ten aanzien van adviezen,
aanwijzingen en informatie, ook dan wanneer deze eventueel in het kader van
installatie van de door PC Service Tiel geleverde goederen wordt gegeven.
Artikel 16 Herroepingsrecht
16.1. De Klant is verplicht de producten onmiddellijk na ontvangst
nauwkeurig te (doen) inspecteren. De Klant heeft het recht zonder opgaaf van
redenen een herroepingsrecht uit te oefenen van zeven (7) werkdagen na
aflevering van het product in kwestie. Van dit herroepingsrecht zijn
uitgezonderd software of andere producten waarvan de verzegeling (seal) is
verbroken, of andere gepersonifieerde producten.
16.2. De Klant kan alleen gebruik maken van zijn herroepingsrecht indien
de producten compleet, onbeschadigd, ongebruikt zijn en in de originele
verpakking worden geretourneerd. De retourzending dient uiterlijk op de 21e dag
na aflevering van het product in kwestie in het bezit van PC Service Tiel te
zijn. De terug te zenden producten dienen voldoende te zijn gefrankeerd. Het
risico van verzending en het bewijs daarvan berusten bij Klant.
16.3. Indien de Klant van het herroepingsrecht, zoals vermeld in de vorige
leden gebruik heeft gemaakt, dan draagt PC Service Tiel zorg voor terugbetaling
binnen 30 dagen van het door de Klant betaalde aankoopbedrag.
Artikel 17 Intellectuele eigendom
Alle met de goederen verbonden intellectuele eigendomsrechten, in het bijzonder
de merken en octrooien, zijn en blijven onvoorwaardelijk en altijd het eigendom
van PC Service Tiel of eigendom van de leverancier(s) van PC Service Tiel.. Het
is de Klant uitdrukkelijk verboden deze intellectuele eigendom te wijzigen of
anderszins aan te passen. Pas na voorafgaande schriftelijke toestemming van PC
Service Tiel is het de Klant toegestaan eigen merken op de goederen aan te
brengen. In het laatste geval heeft de Klant het oogmerk niet alleen als
verkoper op te treden, maar zich uitdrukkelijk en automatisch ook als
(mede-)producent van de goederen jegens zijn Klanten te verbinden.
Artikel 18 Toepasselijk recht en forumkeuze
Op alle tussen PC Service Tiel en de Klant gesloten overeenkomsten en de
daaruit voortvloeiende rechtsbetrekkingen is uitsluitend het Nederlands recht
van toepassing.
Alle geschillen voortvloeiende uit of verband houdende met de overeenkomst
waarop deze voorwaarden van toepassing zijn of de betreffende voorwaarden zelf
en haar uitleg of uitvoering, zullen voor zover de wet zulks toelaat, worden
beslecht door de in de woonplaats van de Klant bevoegde rechter, naar keuze van
PC Service Tiel, tenzij schriftelijk anders is overeengekomen.
Tenzij schriftelijk anders is overeengekomen vormt Tiel de plaats van nakoming.
PC Service Tiel behoudt zicht het recht voor deze voorwaarden tussentijds te
wijzigen.
Onze gegevens:
PC Service Tiel
Bel tussen 10:00 en 24:00 (06 18 454 307)
of mail (klik hier) om contact op te
nemen.
ING:
NL29INGB0004534151
KVK Tiel: 50294490
BTW:
NL168416608B01